vendredi 14 janvier 2011

Trezirea din naivitate-angajata la stat


Trezirea din naivitate-angajata la stat

Prima experienta de viata profesionala care m-a trezit brusc si destul de violent a fost angajarea la stat la o institutie al carei profil se potrivea in oarecare masura pe studiile mele-nu o sa ii dau totusi numele oricum se stie ca aproape peste tot este la fel….

De abia terminasem facultatea si m-am gandit ca voi lucra intr-un mediu demn de toata aprecierea…prima greseala e faptul ca eu vroiam sa lucrez cu adevarat ceea ce am si facut doar ca in anumite conditii…

Cu ce sa incep? Primele zile m-am agitat pe acolo incercand sa-mi ofer ajutorul si mi s-a spus stai…cuvant magic la stat- unde stau multe pile si multi batranei unii nici macar de treaba- nu ca asta ar avea vreo legatura cu profesionalismul…Care?

Calculatorul-unealta de lucru- a venit dupa o luna timp in care un coleg m-a ajutat si am lucrat la calculatorul lui…in fine dupa perioada asta eram super confuza si deja regretam.

Totusi pot spune ca am invatat destul de multe intrucat eram intr-un department de studii si munca era creative pe alocuri dar am invatat ca am vrut eu…nu ca mi s-ar fi cerut sau ceva…

Am prins aici la stat cele doua reduceri salariale si  a fost destul de interesant sa vezi cum lumea incepe sa se barfeasca pentru si mai putini bani…sau cum banii din celalalt fond (fondul de salarii e separat de cel de achizitii) se duceau pe camere video si altele dar noi veneam de acasa cu hartie pentru Xerox ;)

Am muncit mult e adevarat si am cunoscut oameni extraordinari cu care am ridicat un departament asa cum trebuie si cu care am facut conferinte lucrari deplasari in licee site-uri… Munca noastra nu a fost apreciata la adevarata ei valoare si oricum nu noi semnam deci cine naiba mai stie ca noi am facut proiectele ale cu care evident ca sefii se laudau la seminarii internationale ;)

Doar ca la stat nu e bine sa te bagi in fata sa lucrezi ca starnesti discutii …la un moment dat seful ne-a si zis sa facem doar ceea ce trebuie…asa numitele obligatii legale…si nimic mai mult

Eh noi nu si nu tineri si nebuni ne-am zbatut mai tare pana cand situatia financiara si lipsa de apreciere ne-a doborat concomitent cu ridicarea la rang de directori a indivizilor cu stea in frunte…Pe langa acesti norocosi erau cei care nu se descurcau deloc cu trimiterea unui email, care nu stiau prea bine sa calculeze…nu mai vorbesc de engleza… daca suna un strain era isterie daca lipsea vreunul dintre vorbitori de engleza…doamne fereste sa sune un german sau ma rog…

Oricum asta nu ii impiedica sa fie chiar mandri de ei si sa afiseze asta mai ales in fata celor tineri care le faceau de fapt toata treaba….

Si asa au inceput sa plece colegii la privat…sau in alte tari…

O sa inchei cu un exemplu din perioada de practica cu studentii care erau de la Administratie Publica.

Recunosc ca eu m-am ocupat cu drag de ei si am incercat sa le prezint partea pozitiva a institutiei si departamentului doar ca am facut-o prea bine pentru ca la un moment dat am primit un mail de la un student:

,,Perioada de practica m-a ajutat sa invat foarte multe si a fost o experienta interesanta…as vrea sa ma angajez la dvs…”M-am simtit foarte vinovata ca o persoana care ar fi manipulat adevarul….

Deci naivitatea se repeta…..m-am simtit ca si cum as fi primit un mail de la mine cand aveam 22-23 ani si inca nu ma angajasem acolo dar vroiam…

Dupa ce am cunoscut cum e la stat am inteles de ce Romania a murit sau poate nu s-a nascut niciodata? Mentionez ca institutia respectiva nu era chiar lipsita de importanta…macar simbolica…


EU

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire